Myslíte si , že ľudia svoje nákupné rozhodovanie vykonávajú racionálne ? Podľa štúdie , 85 % našich nákupných rozhodnutí sú sprostredkované podvedomými podnetmi . To znamená , že iba 15 % rozhodnutí o nákupe robíme naozaj racionálne alebo " vedome " . Aké dôsledky to má pre oblasť marketingu ? Ak sú rozhodujúcimi faktormi pre nákup viac emocionálne ako racionálne rozhodnutia, sme konfrontovaní s nutnosťou poznať a používať Neuromarketing, inak povedané :
? MÁ REKLAMA V SUPERMARKETE ZMYSEL ?
? Ako hovoriť svojim klientom do podvedomia ?
? Čo vedie ľudí k nákupu ?
? Kde je povestné tlačítko NÁKUP ! u klienta ?
Čo je Neuromarketing ?
Neuromarketing je použiťie techník z neurovedného výskumu ( ktorého predmetom štúdia je mozog ) v oblasti marketingu . Veľmi jednoducho môžeme povedať , že Neuromarketing definuje radu podnetov ( napr. zobrazenie inzerátu ) a vyhodnocuje zodpovedajúce fyziologické merania: srdcová frekvencia , činnosť mozgu , galvanické reakcie kože , pohyb oči v závisloti na prebiehajúcej aktivite mozgu ( " eye tracking " , atď ).
Čo je cieľom Neuromarketingu ?
Konečným cieľom Neuromarketingu je predvídať správanie spotrebiteľov , minimálne získať podrobné informácie o tom , čo si myslia a cítia , čo značne uľahčí proces presviedčania a manipulácie .
Toto dosiahneme ak poznáme konkrétne komunikačné akcie a spúšťače v ľudskom mozgu , ktoré vyvolávajú pozronosť, vzbudzujú zvedavosť a emócie v divákovi v danej reklamnej prezentácii.
" Neuromarketing sú v praxi používané technológie pre meranie aktivity mozgu u spotrebiteľov, ktorých výstupy sa používajú v oblasti vývoja produktov pre reklamu, marketing a komunikáciu . "
Ale my nie sme racionálne bytosti ?
V skutočnosti aj keď sme presvedčení , že všetky naše rozhodnutia sú racionálne , faktom je , že sú to emócie , ktoré určujú väčšinu našich správaní . K dispozícií je historický vývoj , ako sa marketing postupne vyvýjal od okamihu , kedy napr. boli vozidlá vyrábané a predávané v rade bez ohľadu na farbu , pretože nákup bol motivovaný čisto funkciou a použiteľnosťou. Naopak spôsob , akým teraz marketing apeluje na naše pocity , ako je napr. sociálne postavenie , sloboda , dobrodružstvo alebo exkluzivita , je zameraná na pocity a emócie, útočí na ego a odlíšiteľnosť , a to tak, že nás ovplyvňuje pomocou predajných argumentov. .
Funguje to presne tak , ako bolo pred pár rokmi povedané majiteľom BMW Tonim Segarrom , " Páči sa vám riadiť ? " , tento pán dokázal pomocou slov a informácií, stimulovať spotrebiteľa natoľko, že vyvolal túžbu po kúpe vozidla a to bez akejkoľvek predošlej skúsenosti s týmto vozidlom.
Neuromarketing je o lepšom pochopení vzťahu medzi tým , čo prebieha v mysli spotrebiteľov, ako sa správajú a ako reagujú na podnety z okolia.
V budúcom príspevku budem vysvetľovať niektoré špecifické " Neuromarketingové " techniky , ktoré môžete použiť vo Vašich reklamných kampaniach a všeobecne zlepšiť predajnú činnosť .